My Musictaste

Musik är ju som sagt väldigt viktigt för mig. Så därför har jag fixat en lista med artister som jag har på skiva(eftersom att är emot nedladdning), En/Två låtar per artist, läs, lyssna och inspireras:

The Tough Alliance - 1981-/First Class Riot
Bloc Party - Hunting For Witches/I Still Remember
The Sounds - Much Too Long/Hope You're Happy Now
KT Tunstall - Another Place To Fall/Black Horse and the Cherry Tree
Justin Timberlake - Summerlove
Mika - Big Girl(You Are Beatiful)
Juvelen - Hanna/They Don't Love You
Nelly Furtado - Say It Right
Moneybrother - They're Building Walls Around Us Now/Guess Who's Gonna Get Some Tonight
The Ark - I Pathologize
Säkert! - Ditt Kvarter
Snook - Längst Fram I Taxin/Jag Gör Min Grej
Sahara Hotnights - Salty Lips/Cheek To Cheek
Timbaland - Kan inte välja, alla från senaste skivan!
Salem Al Fakir - Good Song
Gwen Stefani - Early Winter/Wind It Up
My Chemical Romance - House of Wolves
Red Hot Chili Peppers - So Much I/Make You Feel Better
Laleh - I Know This
Slagsmålsklubben - Sponsored By Destiny

Sen så tänkte jag försöka komma fram till vad för musikgenre min musiksmak egentligen tillhör, så jag tog de flesta av artisterna som jag gillar och kollade allas genre, och här är resultatet, inte så exakt. Men på ett ungefär:
1. Indie/Indiepop/Indierock, IIIIIIIII  "pluttar".
2. Rockpop, IIIIIII  "pluttar"
3. Rock OCH Pop, |||||| "pluttar" var.
4. Hiphop/Rap/R&B OCH Alternativ, |||| "pluttar" var.
5. Singer/Songwriter OCH Svenskt, ||| "pluttar" var.
6. Alternativ Metal, Electronica, Pop Punk, Soul/Urban, || "pluttar" var.
7. Sist men inte sämst, Synth, Folk, New Wave, Space Rock, Akustisk, | "plutt" var.

Så då skulle jag säga att jag lyssnar på en blandning mellan Indie, Pop, Rock, Hiphop, Alternativ och med inslag från andra lite udda musikstilar. En av dom är Electronica/Powerpop/Trance som Slagsmålsklubben spelar, dom är grymt bra så därför bjuder jag på min favoritlåt med dem, Sponsored By Destiny, live från Debaser Medis.



© ehw

Ps: Vad gilllar du för artister? Berätta och tipsa mig.

Kommentarer
Postat av: Emma

Anton & affe, hähäh :D

2007-11-06 @ 16:30:18
URL: http://empur.blogg.se
Postat av: Emma

Nej, inte sån skit emma! ;)

2007-11-06 @ 20:43:37
URL: http://ehw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0